گروسی، علیرضا؛توکلی، مصطفی و علوی، سید علی (1395). تدوین استراتژی گردشگری شهر نظر آباد با کاربرد مدل SWOT.؛فصلنامه فضای گردشگری، سال چهارم، شماره 20.
دیوید، فرد آر(1397) مدیریت استراتژیک، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
کرمی، فریبا، پناهی، حسین و قنادی، نسیم(1395) اولویت بندی راهبردهای توسعه گردشگری شهرستان اهر با استفاده از مدل QSPM-SWOT، فصلنامه فضای گردشگری، سال پنجم، شماره 18
تقوایی، مسعود و مبارکی، امید، 1389، بررسی و تحلیل فضاهای توریستی شهر تبریز به منظوربرنامهریزی توریسم در آن، نشریۀ علمی ـ پژوهشی جغرافیا وبرنامهریزی دانشگاه تبریز، سال 15، شمارۀ 33؛
امان پور، سعید و دیگران، (1396). ارزیابی کیفیت محیطی مقصدهای گردشگری شهری در راستای توسعه پایدار؛ مورد مطالعه: شهرستان شوشتر.جغرافیا (فصلنامه علمی- پژوهشی و بین المللی انجمن جغرافیای ایران ) دوره جدید، سال پانزدهم، شماره 54.
حیدری، محمد تقی، حضرتی، مجید (1397) تحلیل راهبردهای مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری شهرستان خدابنده با استفاده از روشهای تصمیمگیری چند معیاره؛فصلنامه فضای گردشگری، سال هفتم، شماره 28.
فیروزی، محمد علی و زاد ولی خواجه، شاهرخ (1396) . مدل استراتژیک SOAR گامی به سویبرنامهریزی راهبردی توسعه گردشگری شهری ؛نمونه موردی کلانشهر تبریز؛فصلنامهبرنامهریزی منطقه ای، سال 7 شماره پیاپی 25
بذرافشان، مرتضی(1394)، درآمدی بر صنعت گردشگری، چاپ اول، انتشارات مهکامه.
حیدری چیانه، رحیم، 1389، مبانیبرنامهریزی صنعت گردشگری، انتشارات سمت، تهران؛
رضوانی، علی اصغر، 1385، جغرافیا و صنعت توریسم، انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران؛
محمود زاده، حسن و همکاران (1394) ربز پهنهبندی خطر سیلاب در محدوده شهر تبریز با استفاده از روش AHP، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، سال 30، شماره1، شماره پیاپی 116.
عنابستانی، علی اکبر، زیاری، یوسفعلی و عنابستانی، زهرا(1392)، بررسی آثار شرکت گردشگری پدیده بر توسعه ی شهری در شاندیز. مجله یبرنامهریزی و توسعه گردشگری. سال دوم، شماره 5، صص 159-183.
حکمت نیا، حسن و موسوی، میرنجف، (1390) کاربرد مدل در جغرافیا با تاکید بربرنامهریزی شهری و ناحیه ای، انتشارات علم نوین.
موحد، علی و جواد ملکان (1391). راهبردهای توسعه گردشگری بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات با استفاده از تکنیک QSPM، جغرافیا وبرنامهریزی محیطی، سال 25شماره4؛
ضرابی، اصغر و محمدرضا محبوب فر (1392). کاربرد مدل QSPMو SWOT در تدوین استراتژی توسعه گردشگری کاشان، مجله علمی-پژوهشیبرنامهریزی فضایی (جغرافیا).سال سوم، شماره چهارم..
انوری آریا، مینا، نساج، مینا (1386)، بررسی و تبیین نقش صنعت گردشگری در توسعه فضای شهری، همایش منطقه ای جغرافیا، گردشگری و توسعه پایدار، دانشگاه آزاد اسلامشهر.
افتخاری، علی، مهدوی، د، اکبری سامانی، ن.(1392). ارائه الگویبرنامهریزی راهبردی توسعه گردشگری پایدار روستایی(مطالعه موردی، دهستان لواسانات کوچک) نشریه پژوهشهای جغرافیای انسانس.1(45).
قدمی، مصطفی و غلامیان بایی، محمد (1393)، اثرات گردشگری، پیامدها، چارچوبها و سیاستها، تهران، انتشارات مهکامه.
A'azami, A. and M. Heshmati, and A. Soleimani, and A.H. Ali Beigi, (2016), impact oftourism on rural sustainable development (case study: Rijab village, Dallahoo, Kermanshah. Journal of Heritage and Tourism, 1(1), pp: 23-42;
Carlisle, Sheena, Johansen, Aleksander and Kun, Martin (2016), Strategic foresight for(coastal) urban tourism market complexity: The case of Bournemouth, TourismManagement 54 (2016) 81-95;
-Hall, T. (2009). “Tourism, urban”, Elsevier Ltd, pp, 318-322.
WTO, (2015), Indicators of Sustainable Development for Tourism Destinations:A Guidebook, World Tourism Organization (WTO), Madrid;
Sofeska, Emilija, (2016), relevant factor in sustainable Urban development of urbanplanning methodology and implementation of concepts for sustainable planning(planning documentation for the master plan Skopje 2001-2020, procedia EnvironmentalSciences, Vol 34, published by Elsevier, Available online at www.sciencedirect.com;
-UNWTO: World tourism Organization (2016)
-UNWTO: World tourism Organization (2017)
-UNWTO: World tourism Organization (2010)
-Fennell, D. A. (2006): Ecotourism: an Introduction, Routledge.
-UNESCO (2016) World Heritage and Tourism report shows sites at risk from climate change, UNESCO Press,paris
-Turk, H & .UN,S &.Isoglu, C.S &.Karabicak, M&.Zorlu,f(2016) Factors that predict residual tumors in re-TUR patients, African Journal of Urology, Volume22,Issue 2,pp 67-70
-all, C.M. (2000): Tourism Planning: Policies, Processes and Relationships, Prentice Hall.
-Cai, L. A. (2002), “Cooperative Branding for Rural Destination”, Annals of Tourism Research, 29 (3), 720–742.
-Lanza, Myriam and other (2003): Analyzing Heritage Resources for Urban Tourism in European Cities, in: Contemporary Issues in Tourism Development, Routledge.
-Chiang Lee, Chien and Chun-Ping Chang. (2008): Tourism development and economic growth: A closer look at panels, Tourism Management 29.
-Hall, C. M, Stephen J. (2006), The geography and Tourism and Recreation, London: Rutledge, third edition, available on http //www.e-bookstore.tandf.co.uk.