ابراهیمی خسمخی، حسن (1395)، شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر شهرت برند شهر ماسال، پایاننامه کارشناسی ارشد، پردیس دانشگاهی
اکبری فامیله، مهدی، (1394)، شناسایی زمینهها و الزامات ساخت برندشهری، مطالعه موردی شهر کرج، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته MBA کارآفرینی، دانشگاه خوارزمی، پردیس بینالمللی کرج.
آگاه، المیرا (1396)، ارزیابی پتانسیلهای شهری در راستای برندسازی و ارائه الگوی برنامهریزی، مطالعه موردی: شهر مشهد، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته برنامهریزی شهری، دانشکده هنر، معماری و شهرسازی، دانشگاه ارومیه.
گروه مدیریتMBA، گرایش بازاریابی، دانشگاه گیلان
لزگی، انیسه، صیامی، قدیر (1396)، تبیین مؤلفههای برندینگ شهری با تأکید بر ابعاد اقتصادی آن نمونه موردی: کلانشهر مشهد، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، سال سی و دوم، شماره سوم، 162-152.
محمودی، وحید، ماجد، وحید (1391)، برنامهریزی تسعه پایدار شهری با رویکرد برنامهریزی هستهای (پیشنهادی برای توسعه پایدار شهری تهران)، راهبرد، 43-72.
مقیمی، ابوالفضل (1393) معرفتشناسی آیندهپژوهی در رویکردهای نظری به برنامهریزی شهری، معماری و صنعت ساختمان، مدیریت شهری، 5 (38)، صص 104-75.
ناظمی، امیر (1386) آینده نگاری منطقهای به مثابه آمایش سرزمین، اندیشکده آتی نگار، تهران.
نوری محمودآباد، زهرا (1394)، امکانسنجی تعریف نشانمایه (برند) شهری برای کلانشهرتبریز با استفاده از صنایع دستی، پایاننامه کارشناسی ارشد، پژوهش هنر، دانشگاه هنر اسلامی تبریز
یوسفی، فریبا ؛ مجتبی زاده، حسین، پیشگاهی فرد، زهرا (1395)، تدوین مدل جامع برندسازی ابرشهرها (مورد مطالعاتی: ابر شهر تهران)، فصلنامه جغرافیا، برنامهریزی منطقهای، دوره 24، شماره 1، 223-248.
Anholt, S. (2007), Competitive Identity the New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Palgrave Macmillan, Hampshire.
Ashworth, G.J. and Voogd, H. (1990). Selling the city: marketing approaches in public sector urban planning. London: Belhaven Press.
Balmer, J.M.T., Greyser, S.A. (2010). Revaling the Corporation. Routledge London,UK.
Cai, L. (2002), Cooperative Branding for Rural Destinations Annals of Tourism Research, Vol. 13, No. 9, pp.810-811.
Coates, JF (1985) Foresight in Federal Government Policymaking, Futures Research Quarterly Summer, 3 (7), pp.29-53.
Cozmiuc, C. (2011). City branding- just a compilation of marketable assets? Economy.
Decline, J. (2010).A Shared Vision on City BrandinginEurope.http://www.eurocities.eu.
Fernández, D. B., Meethan, K. (2014). The Relationship of City Branding and Tourist Promotion: The Case of Plymouth (UK) and Malaga (Spain), Athens Journal of Tourism, 1(3).
Godet, A. J., Meunier, M. F., Roubelat, F.( 2003) Structural analysis with the MICMAC method & actors' strategy with MACTOR method”, AC/UNU Millennium Project, Futures Research Methodology, 7(33), pp.20-41.
Godet. M., (2008) Strategic Foresight, Lipsor Working Paper ,France , Paris.
Gordon, A., (2009) Future Savvy, American Management Association Press, New York.
Jarvisalo, S, Moiltanen, T, (2012.) “How to build successful brand: Case Munich, Berlin, Hamburg”, Mater’s Dissertation, Haaga-Helia University
Kavaratzis, M. and Ashworth, G. (2009). CITY BRANDING: AN EFFECTIVE ASSERTION OF IDENTITY OR A TRANSITORY MARKETING TRICK? Journal of economic and social geography, 96, 5, 506-514.
Kavaratzis, Micheal, (2004., "From city marketing to city branding: Toward a theoretical Framework for developing city brands", Place Branding, Henry Stewart Publications vol, 1, 58-73.
Merrilees,B, Miller,D, Herington,C (2211) City branding: A facilitating framework for stressed satellite cities.
Metaxas, T. (2010). Place marketing, place branding and foreign direct investments: Defining their relationship in the frame of local economic development process. Place Branding and Public Diplomacy, 6,. 228–243.
Neuma W. (2007) Social research methods, 6thed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, London.
Pasquinelli, C. (2015). City Branding and Local SMEs: A Smart Specialisation Perspective. Symphonya. Emerging Issues in Management, 1, 63-76. Doi: 10.4468/2015.1.06pasquinelli.
Rabbiosi, C. (2015). Renewing a historical legacy: Tourism, leisure shopping and urban branding in Paris. Cities, 24, 195- 413.
Rainisto, S. (2003), Success Factors of Place Marketing a Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business Doctoral Dissertations.
Raubo,A. (2013). “City Branding and its impact on city’s Attractiveness and for external audiences”, Master’s Dissertation, Erasmus University Rotterdam.
Rizzi, P. and Dioli, I. (2010). From Strategic Planning to City Branding: Some Empirical Evidence in Italy. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 8, 39-49.
Rizzi, P. and Dioli, I. (2010). From Strategic Planning to City Branding: Some Empirical Evidence in Italy. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 8, 39-49.
Schwaninger, M. (1989) Trends in Leisure and tourism for 2000 – 2010, Prentice Hall, London
Simões, C, Dibb, S, (2001). "Rethinking the brand concept: new brand orientation", Corporate Communications: An International Journal, Vol. 6 Iss: 4, pp.217 – 224, MCB UP Ltd.
Stigel, J., Frimann, S. (2006) “City branding – all smoke, no fire?” Nordicom Review vol. 27 No.2, pp. 245-268.
Tasci, A.D.A., Gartner, W.C. 2009). “A Practical Framework for Desination Branding. In: Cai,”. Emerald Group Publishing Limited.
Toppeta Donato، (2010)، The smart city vision:How innovation and ICT can build smart، liveable، sustainable cities.
Trueman, M., Klemm, M., Giroud, A. (2004) “Can a city communicate? Bradford as a corporate brand”, Corporate Communications: An International Journal vol. 9 No. 4, pp.317-330.
Young, Y. E. (2012). City branding and urban tourism: a case study of Seoul and Taipei. In 6 th Conference of the International Forum on Urbanism (IFoU): TOURBANISM, Barcelona, 45-42 gener (pp. 0-01). International Forum on Urbanism.
Zhang, L. and Xiaobin Z. (2009). City Branding and the Olympic Effect: A case study of Beijing. Cities, 26, 245-254.